Hoe laat je #hashtags werken?

Het gebruik van hashtags kan belangrijk zijn om de juiste mensen aan te trekken. Dat kunnen hashtags zijn die te maken hebben met het onderwerp waar je over schrijft of juist met de problemen en wensen van jouw doelgroep.

Hashtag strategie

Met hashtags haal je mensen, die daar op zoeken, naar jouw pagina en met content zorg je dan dat ze daar blijven.Zie het als de vitrine van de bakker. Iemand die brood op zijn boodschappenlijstje heeft staan, loopt langs de bakker. Niet persé de bakker waar hij naartoe zou gaan. Bij de bakker ruikt het lekker en in de vitrine liggen broden mooi tentoongesteld. Wat degene naar binnen lokt. Dan kunnen er 2 dingen gebeuren; hij ziet in de winkel het brood dat hij nodig heeft en wordt er ook verleid om nog meer producten aan te schaffen of in de winkel valt het tegen en hij besluit elders brood te kopen. En zo werkt dat ook met hashtags. Nadat mensen op jouw pagina zijn gekomen, heb jij de mogelijkheid om ze te verrassen, iets te laten ontdekken of te vermaken met jouw content. Als dat tegenvalt, gaan mensen snel weer verder.

Dus zorg dat je naast hashtags waar jouw doelgroep op zoekt je waardevolle content deelt.

Waardevolle content? Hoe dan?

Jouw klant heeft een wens die hij vervuld wil zien of een probleem waar hij een oplossing voor zoekt. 5 tips om waardevolle content te maken zijn:

  • Zorg dat je je ideale klant heel goed kent
  • Ga in op de grootste wens of het grootste probleem van jouw klant
  • Wat beleeft iemand die jouw product of dienst heeft aangeschaft? Wat gebeurt er dan of juist niet meer?
  • Geef een tip over hoe iemand dichter bij zijn doel komt. Of vertel hoe jij het hebt gedaan
  • Laat je volgers weten, dat je ze belangrijk vindt

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *