Hoe je je ideale klant bereikt op social media

Danielle Vrolijk Social Media

Het is als eerste belangrijk duidelijk te hebben wie je wilt bereiken en op welke platformen die personen zich bevinden. Een directeur van een groot bedrijf zal op andere tijden of platformen aanwezig zijn dan een moeder die werkt als zelfstandige. Doe daar dus eerst onderzoek naar.

Als jij je bezig houdt met een taboe of controversieel onderwerp, loopt jouw ideale klant vast niet te koop met zijn of haar gevoelens, onzekerheden, angsten, relatieproblemen of stress. Tenzij de emmer al overloopt.

Dus het is extra belangrijk te bedenken wat ze wel zeggen en waarover ze zich wel uiten. Iets dat ze leuk vinden, of waar ze momenteel naartoe gaan met hun problemen. Zijn er andere professionals die zich met hetzelfde onderwerp bezighouden als jij? Jij kan hen volgen en hun volgers volgen.

Je kan je ook richten tot het netwerk van je ideale klant, bijvoorbeeld door te zeggen ‘Heb jij ook een vriend(in) die altijd … ? Dit kan je doen om hem/haar te helpen’ of een ‘Ik vraag het voor een vriend… post’.

Wees consistent in het plaatsen van content.

Wees duidelijk m.b.t. welke problemen jouw klanten te maken hebben, wat jij voor hen oplost en hoe het leven er daarna uitziet. Zorg dat de content die je maakt, past bij het platform waar je het plaatst. Op Instagram maak je bijvoorbeeld content die visueel aantrekkelijk is.
Een podcast of dezelfde content voor een ander platform, kleed je dan weer anders aan.
Zorg voor een ritme voor jezelf, dat je langere tijd kan vasthouden. Consistentie is belangrijker dan frequentie.
Wanneer je 2 weken elke dag naar de sportschool gaat, heb je niet meteen een sixpack. Dat gebeurt als je het langere tijd volhoudt en de juiste oefeningen doet. Met online klanten bereiken werkt het net zo.

Geef jouw ideale klant de tijd om jou te vinden en te gaan volgen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *